Henter indhold...

Historie

Historie om Socialkompas

Socialkompas bygger bro mellem borger, civilsamfund og kommune

Socialkompas er stedet, hvor borgere og pårørende kan søge hjælp til deres aktuelle livssituation, frivillige organisationer og uvisiterede kommunale tilbud kan synliggøre deres indsatser, og kommuner og deres ansatte kan få et samlet overblik over tilbud tilgængelige for deres borgere.

Socialkompas er en digital portal, som fungerer som den lokale infrastruktur og det tilbudsoverblik, som borgere, foreninger, frivillige og kommunale medarbejdere har efterspurgt i årevis. FriSe (Frivilligcentre & Selvhjælp Danmark) har via Finanslovsmidler fået ansvaret for at udbrede Socialkompas lokalt i 40 kommuner i løbet af 2022 og frem mod 2026. Socialkompas er oprindeligt udviklet af Frivilligcenter Aarhus i samarbejde med Aarhus kommune i 2020/21 og har opnået stor lokal anerkendelse og brug.

FriSe tror på, at portalens værdi for alvor sker lokal, og derfor er Socialkompas udviklet i samarbejde med lokale aktører. FriSe leverer den tekniske kompetence og vil stå for udvikling, central drift og udbredelse af Socialkompas.dk som en national portal. Succesen lokalt afhænger også af stærke lokale partnerskaber mellem kommune og frivilligcenter, hvor der gensidigt forpligtes til udbredelse af kendskabet til det lokale Socialkompas, skabe lokalt ejerskab og holde den opdateret og vedkommende for lige netop deres kom-mune og borgere.”

Fandt du ikke det du søgte, eller opdagede du fejl ved et opslag?

Skriv til os
Kontakt os

Socialkompas i Ikast-Brande Kommune administreres af Frivilligcenter Ikast-Brande

Frivilligcenter Ikast-Brande Ikast-Brande Kommune
Top